Gabilslåpi

Dags för årets viktigaste löptävling var det igår: Gabilslåpi. Bysbor och villa(sommarstuga)-grannar samlades som vanligt på Gabilsvägen för att cykla eller springa runt hela Gabilsvägen. Det är en sträcka på 7 km och man får cykla/springa hur många varv man vill.
Jag hade tänkt träna som en idiot för att slå fjolårets tid på 40 minuter och 51 sekunder. Med facit i hand så har jag registrerat 4 ordentliga löpass i min träningskalender i år så den planen gick ju inte så bra. Jag har sen 8 registrerade löpbands-spring i kalendern men de sträcker sig på max 20 minuter så de räknas knappt.
Men, med envishet kommer man ganska långt. Jag sprang flåsande i mål på 40 minuter och 17 sekunder så jag klarade det! ..fast det trodde jag inte när jag kom i mål för jag hade i minnet att jag sprang under 40 minuter ifjol så jag var lite besviken igår. Nu har jag kollat upp fakta och ska fira min personliga seger med att gå till mommos och äta lite uppfryst tårta som hon sparat åt mig från sin 85.års dag. Det blir bra det.

Jag tänkte att det går säkert bättre att springa i rosa. Bilden tagen just före jag tog en slutspurt in i mål. Ser förvånansvärt pigg ut.. i verkligheten hade jag frossa och maxpuls  men sånt kan minsann linslus-Jenny gömma undan när kameran dyker upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar