tacksam

Jag drömde en väldigt klar mardröm inatt. Jag drömde att jag var hemma och det var midsommar. Ett sällskap med bekanta hade fest i granngården och jag kände på mig att jag ville låsa om mig innan jag gick och lade mig. När jag gick ner i källaren för att låsa källardörren blev jag attackerad och bortförd. Jag skrek samtidigt som jag vaknade. Jag minns inte att jag har varit med om det tidigare.. att vakna upp skrikande. Eller skrik och skrik.. ett början på ett skrik var det åtminstone.. ett lite högre "Aaah!".
Sen när jag lugnat ner mig så kom jag på mig själv att ha börjat tänka en massa andra ledsna och hemska tankar. Jag hade tydligen lämnat dörren på vidgavel.
Jag fick till sist bort allt ur huvudet och tänkte att jag är tacksam för att min hjärna föredrar att tänka glada tankar för det mesta. Det är en jävligt fin egenskap.

1 kommentar:

  1. Det är hemskt med mardrömmar. Speciellt såna där, och där man får svårt att tänka trevliga glada tankar när man väl vaknat upp från mardrömmen och skulle vilja somna om men allt man kan se då man stänger ögonen är en massa tråkigheter...

    Fint att du fick bort efter en stund! :)

    SvaraRadera