Milano

Dagens självporträtt

Lite annat än vad jag tänkte. Det var den här dagen. Första ändringen var att Zandra kom på den strålande idén att bjuda mig på middag idag. Jag var inte sen att tacka ja och det slutade förstås med att jag cyklade dit efter jobbet. Så, där bröt jag mitt löfte att testa Kirsch-videon som jag lovat. Nytt löfte är att jag ska testa den på torsdag. Vi får hoppas att det går vägen.
Hos Zandra fick jag två födelsedagspresenter. En av en snäll dam som jobbar med Zandra (älska människor som jobbar bakom parfymdisken). Jag fick en eau de toilette från Lumene, Kuulas. Den har en riktigt fräsch och trevlig doft så den kommer nog att användas flitigt. Jag måste komma ihåg att tacka ordentligt nästa gång jag ser henne!
Sen fick jag av gullevännen själv ett läppstift från Dior. Ett vårdande läppstift som är riktigt mjukgörande. Jag har ett fint munsår för tillfället så jag kan inte visa hur det ser ut på, för det ser bara ut som att jag försökt mig på en misslyckad McQueen-makeup nu just. Men tro mig. det är fint.

När jag kom hem från Zandras så träffade jag på en kissekatt i mitt trapphus. Jag visste inte om hon tillhörde nån som bodde i mitt hus eller om hon kom nånannastans ifrån, så jag vågade inte slänga ut den heller. Jag gav den förstås chansen att gå ut själv, men som en katt gör när det är kallt. Den tittade ut lite tvekande och vände sen sakta tillbaka in... Nå, kissen tyckte iaf att jag var jätteskoj och vägrade lämna min sida. Hon följde med i hissen och Kim fick fångat upp henne i dörröppningen innan hon höll på rusa in i lägenheten. Som tur så hade katten ett halsband på
sig så vi fick ringa efter ägaren. Bästa var att vi fick leka med katten i väntan på ägaren.Jag lider av en mild kattabstinens nämligen... Sen fick vi veta att kattens namn var Milano. Vilket sammanträffande att jag bokat en Milano-resa den här veckan!
När jag och Henrika, som också var med i hela katt-scenariot, stod och väntade på ägaren så hann tiden gå så jag inte hann med tkd-träningen heller. Skönt med oplanerad vilodag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar