höst-redo


Det går upp och ner.. eller det stod still och nu upp. Vi har passerat 37,5 gränsen för ett tag sen och siktar hårt på 38 tror jag bestämt.
Dagen har gått bra.. lite tråkigt förstås. Jag har just sett en romantiskt maskeradfilm med den härliga Reese Witherspoon i huvudrollen. Fåfängans marknad som den heter på svenska. Drama på hög nivå och väldigt rar och lagom underhållande.

Vad säger ni om nya kappan då? När HM's höstkatalog droppade in första gången i maj så var det ett plagg som jag blev kär i direkt. Den röda kappan. Jag tänkte vara ute i tid den här gången nämligen, för jag brukar lämna jackköp tills det är för sent och då tycker jag att den jag hade förra året duger så bra, vintern är ju ändå snart slut... (så tänker jag i december). Dessutom brukar jag lägga till logiken att jag kan ju köpa skor istället för en jacka då. Jag är så smart!

Men nu har jag en sån fiiin fiiin kappa. Rött är en bra färg också, sen när höstmörkret smyger på. Det är svårt att vara på dåligt humör ifall man får ha något rött på sig.

6 kommentarer:

  1. Jag säger att jackan är skitsnygg! Passar super!

    SvaraRadera
  2. OJojoj, vilken fin kappa!! Den passar dig utmärkt.

    SvaraRadera
  3. Supersnygg jacka! Jag sku vila ha en i lila! De har en vid Your face som bara står ANN på stort. Har int våga pröv den än. Å sen behöver jag egentligen int en jacka. =(

    SvaraRadera
  4. Ann, "behöva" är ett sånt onödigt ord. Vad behöver vi egentligen? behöver vi en spikpistol? Nej, men det är roligt att äga en. Behöver vi en till jacka? Nä, men det underlättar och är roligt med ombyte.

    SvaraRadera
  5. Du har så rätt så! Vi behöver ingen spikpistol men en jacka behöver man alltid!

    SvaraRadera