Terminator salvation

Igår såg jag och kärestan (haha) fjärde terminatorfilmen. Jag måste först säga Terminator 2 är den bästa actionfilmen någonsin. Det beror mycket på att när den var aktuell så var en liten fjortis-Edward Furlong som passade enligt mig perfekt som lille John. Eddie och "You could be mine då". Sen tycker jag att storyn är bra, regin är bra, skådespelarna.. till och med Arnie gör ju en bra roll for God sake!

Jag hade klorna utåt när vi började se filmen. Tyckte att det hela verkade bottenlöst, jag fick ingen känsla för karaktärerna och "va? ska HAN ersätta Arnold?". Tråk-action. Och var är Linda Hamilton med sina vackra biceps?!

Sen hände något. De började flörta med Terminator 2-fansen. Det började med att de spelade "You could be mine", därefter kom en scen som påminde ruskigt mycket om när Linda går backandes skjuter mot T1000 i slutet på filmen och sen när en animerad Arnold dyker upp så då skrattar jag bara. Jag var livrädd att ett "hasta la vista" skulle dyka upp också.. men som tur tog de inte i alltför mycket. Bra hursomhelst, jag gillar när de vågade använda humorn. Helt godkänd får den alltså.

Axl Rose i vita cykelshorts varsågoda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar