Fontarella


jag har kommit på det nu. Varför jag inte trivs vid Vasas stoora fina nattklubb. Jag har alltid tyckt att stället är stelt och opersonligt och på nåt sätt bara kännt att det är något fel. Speciellt den där "nyare" delen... fast dagens ungdom vet väl inte ens att det har existerat ett "fontana som det såg ut förr". Just det. Fontana. Nå, fast det nu klagas så hamnar jag ändå dit emellanåt. Och visst har Fontana sina fina sidor också. Terassen är väldigt trevlig och "gamla fontana"-rummet har en utmärkt DJ ... och det spelades nog riktigt bra musik där igår faktiskt.
Men jag blev riktigt glad när jag kom på det igår. Jag och mitt sällskap satt på den där upphöjda grejen som är mellan spelborden och den stora bardisken som är rakt framför en när man kommer in. Vi satt och klagade på att de små borden vi satt vid var under all kritik. Söndriga bord är ingen hit, Fontana. Det såg helt söndersupit ut. Då kom jag på det. Hela alltihopa skulle lika gärna finnas på en av Viking Lines barer! Borden och stolarna var helt identiska med vilken finlandsfärja som helst (inte RG1:an då...)...för att inte prata om dendär glitterlampväggen de har där också. Neee... jag vet inte vad Fontana menar ha för image, men jag har fått för mig att de försöker vara trendiga och hippa. Då skulle jag rekommendera att de skippar den där Amorella-stilen de kör med nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar