Spjoootspets-filmer!



Lite filmtips måste jag dela med mig. Jag har den senaste tiden sett två utmärkta gapskrattframkallande filmer som ni bara MÅST se. Åtminstone en tänker jag göra reklam för. "Knocked up". Heter den. Skitkuuuul! Den blev utvald till årets Tjejmilen-film och det här året lyckades jag och Sandra riktigt bra med vårt val. Ifjol såg vi "Säg att du älskar mig" och nog för att den var väldigt sevärd och viktig i sitt budskap så var det ju inte en film som fick en på bra humör precis. Istället för att skratta så satt vi och storgrät allihopa. Så, i år bestämde vi oss för att vi skulle ha en lättsam och rolig film. "På smällen", som den svenska titeln lyder, var helt klart bästa valet! Se trailer här!

Den handlar om ett par som blir gravid efter ett one night stand. HON är en ung kvinna som just har stigit i graderna på sitt jobb, han en riktigt slacker från Kanada som bor illegalt i USA och tillbringar sin tid med att leka med sina 3 rumskompisar. De beslutar ialllafall att behålla barnet och försöka få ett förhållande att funka. Ett roligt klipp ser du här från när hon träffar hans "intelligenta" rumskompisar för första gången! *asgarv*

Observera att det är en film med snuskig grisig humor, så är det inte din grej, så skippa denhär då. :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar