en ögonblicksrapport

foto: blick.ax


































Just nu - sitter i soffan med en tom glasskål bredvid mig, junior masterchef på teven, katten och Minni sover och Kim är ute ur huset en liten stund.  Minni har haft en tuff dag med att hjälpa sin pappa med bygge på utsidan och sen en tuff hinderbana på simningen. Hon somnade vid köksbordet - lilla hjärtat.

Igår var det en terrorattack i Stockholm - känner att det behöver nämnas för det lägger ju en viss touch på tillvaron. Känns konstigt och overkligt att det händer på ett ställe där jag nästan alltid rör mig när jag är i Stockholm. Nästa vecka tänker jag ta mig till den stan, men det blir antagligen inte mycket tid i centrum då. Det känns bra just nu. Tacksam är jag också att jag aldrig hann blir riktigt orolig över min syster och familj.. utan fick veta att de var ok nästan samtidigt som jag hörde om attacken.
Det går inte in i min hjärna hur vissa människor vill göra den här världen sämre genom att sprida skräck och terror. VAD överhuvudtaget kommer ut av det? Hoppas den de har fått fast är den som verkligen är skyldig och hoppas de går åt honom hårt.


Jag har inte tränat på hela veckan pga en förkylning som tog tag om mig i måndags.  Det är tredje gången jag är förkyld den här vintern - som tur har ingen av dom gångerna varit värre än snor och lite sjuk hals. Jag tänker vila så bra jag kan hela helgen och förhoppningsvis kan jag göra ett litet gymbesök i början på nästa vecka. Det är ju för jävligt att få en förkylning när man är i ett bra träningsflow och motivationen är hög - men jag försökter tänka att på ett helt liv så är inte en vecka vila något som ställer till det. Det är skönt tycker jag att ta ett hårt beslut att inte träna på en viss tid - då finns möjlighet att vara lugn och lägga energi på annat.
Målmässigt är marklyft och chins i stort fokus nu! Bara näsan slutar rinna ska det köras hårt igen, jag är redo!

En rolig grej nu är att det känns som att jag och Kim fått en ny energi till att fixa med huset. Vi har varit ute nästan varje ledig kväll och städat och fixat trädgården, samtidigt som vi lägger upp planer på vad som ska göras i sommar. Spännande! Jag drömmer ju om en altan - det är ännu inte helt säkert att det blir av i sommar, men jag hoppas.


ja, det var allt. Var snälla och sprid kärlek! Behövs mera sånt i den här världen! Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar