#minsgame day 3 & 4

I Söndags var jag och en vän till Ikea och kom hem med bilen full. Inte så minimalistiskt - men nödvändigt. Jag köpte hem inredning till badrummet vi gör och kom faktiskt hem med allt jag planerat. Det var lite spännande för ikea.com hade hotat med att kommoden jag ville ha var slut i lagret.
 Dessutom köpte jag en ny matta till vardagsrummet och det i sig är en lite minimalistisk handling för nu har jag en matta jag älskar! Jag njuter nu i soffan istället för att sitta och irritera mig på den mattan vi hade tidigare. Den var för lätt och hölls aldrig på plats, vilket gav ett rörigt intryck.  Det räcker bra med att se på Minnis leksaker, jag behöver inte en matthög till på köpet.



...

Till utmaningen då!
Igår fanns knappt tid att fundera på utrensning, så jag tog tag i något jag gått och funderat på länge. Tre gamla stekpannor åkte ut. De som lämnat kvar i lådan efter att vi köpt nya. De har slitna ytor och används aldrig mera. Tar bara onödigt utrymme. 



Idag är det dag 4 och då ska alltså fyra saker ut. Jag bestämde mig till sist för något enkelt. 4 flaskor med varierande hårprodukter som jag aldrig använder. Antagligen har de för många år på nacken också. Ska jag vara ärlig slängde jag lite annat skräp på samma gång. ;)



Jag har hittills gjort av med:
1 hög med kläder (6-7 plastpåsar)
2 bälten
3 stekpannor
4 flaskor hårprodukter

Kan knappt vänta på vad jag rensar ut imorgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar