att hitta sig själv.. eller sin garderob igen


Det känns som att jag varit i en process sen Minni blev född med att hitta mig själv igen. Nu när vi snart närmar oss två år sen så börjar jag hitta rätt. På de flesta plan. Minns att min kloka syster sa att efter 2 år så börjar det vara under kontroll. Då tror jag vi mest diskuterade kroppens återhämtning, men jag tror nog allt annat runt omkring också kan slussas in där också.

En sak som varit under granskning är garderoben. Jag har varken tid eller lust att slänga många minuter på klädval på morgnarna nu. Samtidigt känns alla kläder före Minni som något jag verkligen växt ur mentalt. Så jag har gjort flera riktigt grova garderobsrensningar och försöker verkligen tänka till när jag handlar nytt. Jag har strikt förbud för spontana köp av färglada hysteriska plagg som jag tidigare varit hopplös på.  För första gången någonsin känns det som att jag har en plan med mina klädinköp.
Få favoritplagg som används flitigt är mottot. På bilden ovan ser ni jeansen jag bor i för tillfället (ännu ett tack åt Emmelie!) . Tiger jeansen from heaven! Helt klart de bekvämaste jeansen jag ägt på år och dagar! Sen cK-stövlar och en blus från Banana republic jag inhandlade när jag var i New York i oktober.  Helt klart en uniform jag kommer köra många gånger i vinter.


Skulle man vara riktigt hard core skulle man göra som Matilda som kör arbetsuniform. Den idén känns väldigt befriande på något sätt. Jag tänker att man kan köra en mjukvariant att börja med - med några olika uniformer att variera mellan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar