pyjamasyoga































































Här är jag och Samsam i morse när vi gjorde vår morgonyoga. Fast Samsam var nog mest ute efter att jag skulle sluta och prioritera att ge henne mat istället.

Ni kom läste mitt senaste inlägg om att jag våldar in nya morgonrutiner. Givetvis har jag lagt utrymme för lite yoga och rygg-väckning. Direkt jag vaknar går jag och sätter mig på mattan, sätter mig i skräddarställning och fokuserar på att hitta andningen och koncentrationen. Sen börjar jag röra mig enligt vad jag känner för. Om jag inte snoozar så har jag mellan 06:15 och 06:40 på mig. Skönt att få en tid på mattan där jag inte behöver tänka på tiden utan bara köra på tills signalen från telefonen kommer.
Jag har börjat längta efter mina stretchningsstunder - det är ett bra tecken tycker jag. Jag brukar ha en stretchningssession sent på kvällen också där jag fokuserar på höften. Tack vare att jag stretchar regelbundet så har kroppen börjat svara. Det är inte lika mycket motstånd och det går snabbare att komma ner djupare i stretchen. Det är så skönt!

Jag brukar säga att stretcha en spänd kropp känns om att dricka ett riktigt kallt glas vatten när man är riktigt törstig. Det gör gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar