Ur spysjuka kommer livsglädje

foto: blick.ax

Jag har just fått äta upp mina stolta ord över hur jag klarat vintern utan en enda flunssa. Två varv med varierande variant av magsjuka inom en månad.  Det är vad jag gissar det välkända fenomenet när man som förälder börjar ha sitt barn på dagis. För båda gångerna har Minni varit sjuk först, förstås i en lindrigare variant än den jag sen drabbades av. Håhå!

Hursomhelst så är det alltid något gott som händer just efter sjukdom och det är den här glädjen och tacksamheten att man mår bra.

En av alla baksidor med att vara sängliggande så länge är stelheten. Min nacke var så spänd imorse att när jag gjorde små axelrullningar lät det som att en hög med stora stockar rullade omkull när mina muskler rördde på sig varann. Lägg till knasterljud när jag vred på nacken. Isch!
Jag åtgärdade det med att sitta en lång stund och stretcha ut nacken och bröst. Det är verkligen praktiskt att ha gått så många yogatimmar så man har verktyg att ta till själv när det krisar.

Så! nu tänker jag vara friskt - för det händer mycket roligt här nu på vårsidan. Ja, och sen alla löprundor jag vill göra och lek i parken med Minni.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar