kroppen och träningen

Fokuset är ännu på topp här! Jag försöker påminna mig själv att det är kontinuiteten på träningen som ger resultat - inte ett träningspass i sig. Den tanken får mig ner i gymmet flera gånger i veckan nu. Sen har jag aldrig varit mera tacksam över hemmagymmet som jag är nu. Jag instruerar ju pass på gymmet och jag har absolut inte lust att välja bort Minni-tid för min egen träning. Så jag är glad att det fungerar bra att kombinera styrketräning hemma och Minni-tid.

Det är ingen nyhet att det är roligare att träna när man har ett syfte och mål med det man gör. Ändå förvånar det mig att jag måste inse det om och om igen. Det är väl mänskligt gissar jag. Vad är syftet då? Min prio just nu är att stärka upp musklerna kring höftpartiet och stärka upp ryggen och magen. Typiska mamma-issues helt enkelt. Hittills har min kropp varit tacksam och belönat mig med frisk rygg, så jag är glad över det. Jag hade nästan konstant smärta i den hela hösten och nu har jag inga känningar alls! Jag känner också av en helt annan styrka i kroppen när jag går runt och bär på Minni nu  - trots att hon växer och blir tyngre varje dag. Härlig känsla att känna sig frisk och stark. Jag vill ha mer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar