2016

Även om det är klyschigt med nystart till nya året så kan det inte bli mer tydligt än vad det är för mig den här gången. Jag började jobba idag efter att ha varit hemma med Minni hela året. Idag var det min tur att stiga upp tidigt, klä på mig jobbkläder, sopa fram bilen under snön och köra till jobbet, medans Kim och Minni låg kvar under täcket och myste.




Jag är så pepp nu! Jag försöker ändå se nyktert på tillvaron. Skingra mellan alla tankar som flyger i huvudet och allt jag är motiverad till nu just. Jag har ett nytt motto som jag går och tänker för mig själv. Att 2015 var året jag tänkte på vad jag skulle göra. 2016 är året jag slutar tänka och bara gör.  

ALLT är möjligt! Den känslan är så härligt, men jag vet ju att det går över. Så det gäller att inte försöka sig på allt och det blir pannkaka av allt. Inte heller tänka hela året ut. Jag försöker tänka januari. Inte längre.
Eftersom jag inte vet hur det kommer att kännas att jobba dagtid och vara mamma när jag kommer hem så har jag lagt två mål som gör vardagslivet lite lättare:
- veckoplanera matinköp. Det här har jag försökt många gånger, men har inte fått in en bra rutin. Nu är det skärpning!
- Plocka och städa lite varje dag. Jag blir stressad av oreda och jag tycker jag är världens sämsta på att plocka upp efter mig. Men det behövs inte mycket varje dag för att få mig på bättre humör.

Hittills har det gått bra. ;)


Träningsmålen tar vi ett annat inlägg. Nu ska Minni ha sin kvällsgröt! Puss!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar