MammaMage-träning


Sitter ner och dricker mikrovärmd kaffe och "återhämtar" mig från min MammaMage-träning. Jag är på nivå 3 nu och övningarna är faktiskt tuffare nu. Tuffare och lite roligare förstås!

Det är första veckan vi är själva nu. Kim var hemma 5 veckor med oss, men nu är det slut på den lyxen. Jag har börjat landa i det här att man inte får gjort så mycket. När fröken sover så gäller det att effektivt släcka de värsta bränderna: diskbänken, kaffesuget och förstås träningssuget.

Min träning just nu är korta barnvagnspromenader och MammaMage-appen. Känner att jag håller på bygga upp en rutin kring träning och jag hoppas att jag sen kan lägga in 15 minuter styrketräning på dagarna när jag är redo för det och MammaMage- träningen är slut.

Magmusklerna är ännu väldigt svaga. När jag bär på dottern längre stunder känner jag att jag svankar som en anka och det är ansträngande att hålla en bra hållning. På något sätt känns det bra - att jag har ett mål och verkligen ett behov av bålstärkande träning. Det ska bli roligt att känna resultaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar