Gravidfotografering med Blick.ax



Ja, det är ju självklart att jag och Tessi skulle ta gravidfoton nu när jag en gång var i det tillståndet.  Tessi har ju nuförtiden en fin studio (blick.ax) med en massa häftiga bakgrunder och rekvesita så det gjorde ju det hela smidigare än våra tidigare fotograferingar.

Jag hade jätteroligt som vanligt med Tessi, som vanligt! Jag hade lite små idéer ihopsamlade från pinterest och sen hade Tessi också många fina idéer. Tessi hade ett genomskinligt skynke som vi lekte med ganska friskt och det blev jättefina bilder. Vi testade också lite mindre bra idéer.. som exempelvis jag sittande med pärlhalsband med en ljusstake och fåtölj. Det skrattade vi bort ganska snabbt. Sen fick vi ta om lite foton när jag märkte att jag hade min hand på lite fel ställe... det kan bli fel när man har handen under magen ibland om vi säger som så. ;)

Det här jag visar här är bara ett litet axplock. De i taekwondodräkt var dom jag mest ville ha. Den rosa klänningen representerar min graviditet ganska bra för den har åkt på så många gånger under hösten. De rosa underklädsbilderna med paraplyet blev jätteskojiga och nästan de jag är mest nöjd med. Den rosa amningsbehån är från boobdesign som jag köpte när jag besökte Glammom-butiken i Stockholm. Paraplyet har jag tillsammans med mina kollegor gett Tessi i gåva när hon invigde sin studio - kul att jag fick nytta av den! haha!

Jag rekommenderar ju från hela mitt hjärta Blick-studion för all slags fotografering. Tessi är världens härligaste person och har fint öga för vackra foton. Kolla in blick.ax för mera information.


..sen ja.. jag är fortfarande gravid. Har gått över tiden 4 dagar nu och känner att det börjar väl så småningom räcka. 

2 kommentarer: