att fokusera på sin egen födelsedag



Så - jag klarade av att behålla min födelsedag för mig själv! Igår fyllde jag 33 år. Jag väljer att inte lägga något som helst värde i den siffran. Moving on!

Jag fick frukost och sång(typ) på säng av Kim. Det är dödsviktigt i min värld att bli uppsjungen på min födelsedag. Jag har haft några födelsedagar utan det och det är inte detsamma. Resten av dagen får vara helt händelselös sålänge den startar med uppvaktning. Det är viktigare än alla födelsedagspresenter och alla andra grattisar. Så jag kan ju säga att det var en bra dag.

Sen har livserfarenheten lärt mig att en födelsedag blir så bra man gör den så nåt sorts kalas kan vara på sin plats. Jag passade på att bjuda in mina närmsta kollegor på tårta och kaffe. De fick en visning av mitt nästan färdiga hus och så bjöd jag på tårta.  Enda nackdelen där var att jag då före hade bakat tårtbotten, garnerat, renoverat lite i källaren och panikstädat huset före klockan 14 så det var en mycket sliten höggravid kvinna som hade bjudning sen. Som tur är det inte så tungt sen att sitta och njuta av trevligt sällskap.  (Jag gick och lade mig direkt efter sen. )

Sen kom Nasse och Emma förbi så det blev ett tårtkalas till! 

..och så  avslutade jag och Kim dagen med att inviga serien Gotham. 

Bra dag även om jag nog hade alldeles för mycket gas på i början på dagen så jag slog alla trötthetsrekord på kvällen. Det är bättre idag och jag ska ta allt i betydligt lugnare tempo!

Puss och tack alla fina vänner som gratulerade igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar