gravidkrämpor


Så har 60% av graviditeten gått förbi. Det står i gravidappen den här veckan att "det är inte ovanligt att få ont i ryggen, kramp i benen och tryck ned i bäckenbotten." Tror min kropp följer appen slaviskt. Inatt hade jag en riktigt präktig kramp i höger vadmuskel. Ah det var så skönt! Hade ont i vadmuskeln när jag vaknade sen på morgonen.

Ont i ländryggen har jag haft länge redan. Det är inget som förvånar mig eftersom ländryggen alltid varit en svag punkt hos mig. Men det är också tack vare den jag är så aktiv som jag är också för sålänge jag har mina magmuskler i skick hålls också svanken under kontroll. Nu är det kört däremot.
Jag fick låna ett stödjande midjebälte av en vän och den har jag provkört lite nu några dagar. Den är inget som jag vill ha på hela tiden - men hemma kvällstid och när det är lite värre så är den skön att ha på.

MEN förutom ryggen  och lite vadkramp så är läget riktigt bra. Det har alltid varit det. Jag är jätteglad att jag inte mådde dåligt i början. Det enda jag riktigt lidigt av var min tandköttsinflammation. Den skulle säkert ha dykt upp utan graviditet också men tror den blev speciellt jobbig därför.
Som jag konstaterade med en väninnna för en tid sen: allt är lite värre när man är gravid.


Min Kim flyger till USA i skrivande stund. I den situationen så ploppade gravidhormonerna upp igen. Förr skulle jag kanske ha varit cool och bara njutit av att få va ensam en vecka - men inte den här gången. Jag hade ångest före han åkte iväg, orolig över att nåt ska hända och att jag skulle sakna för mycket. Tårarna har rullat och Kim har tröstat. Nu är jag däremot ganska lugn igen.

Till något roligare då! Ikväll ska jag på "En skam för Sverige" med Magnus Betnér och Soran Ismail. Det är något jag har sett framemot länge och biljetten var bokad redan i våras. Läste på twitter att Soran var så pepp att köra igång turnén igen när det har kommit så mycket material att behandla. Jag gissar han syftar på valet i Sverige, Pippigate osv. Förväntningarna är höga men jag räknar också med att inte bli besviken.


Jag bakade lite igår också - ska göra ett inlägg om det lite senare! Trevlig kväll på er!

2 kommentarer:

  1. Hej Jenny och stort grattis! :) Härlig mage du har! Tittar ofta in här på din blogg och nu lade jag märke till din snygga skjorta du har på dig i detta inlägg, varifrån är den? Kram, Sofia

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia! :) Va kul att du är in och kikar och ännu roligare att du kommenterar. ;) Min skjorta köpte jag från KappAhl i våras. Så risken finns att den inte finns kvar i butik längre - kanske på nån rea-hylla? :) Men den är en favorit! Kanske de kommer med nån liknande modell igen om en stund. Kram på dig! Hoppas du har det bra. :)

    SvaraRadera