jag och magen på gymmet!


Nu när magen börjar bli lite större så känns det bäst att träna i egen takt. Att gå gruppträningspass där tempot är bestämt och man själv inte vet vad som händer känns inte bekvämt för mig längre. Att styrketräna känns som det bästa alternativet. För det första så känns det som en bra investering för framtiden med tanke på att magen växer varje dag och det kommer att bli jobbigare att röra på ju längre hösten går. Ju starkare kropp desto lättare blir det. Dessutom är det lugnt för magen. Hopp och snabba rörelser går att undvika lätt.

Jag hittade ett träningsprogram på en blogg på alltförföräldrar.se som jag föll för direkt. Inga konstigheter utan klassiska övningar blandat med fria vikter, TRX och maskiner. Jag har inte styrketränat sen i somras så min kropp sjöng nästan av glädje efteråt.

Här hittar ni programmet om ni är intresserade. Själv justerade jag bara två saker: triceps-övningen i TRX:en kändes inte bra i magen så jag gjorde motsvarande i maskin. Gjorde samma sak även med baksida axlar.

Nu ligger utmaningen att komma sig regelbundet till gymmet -men det ska jag väl klara av. Det handlar ju bara om att bestämma sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar