Bli en sämre människa

ja, det var temat på morgonens yogapass. Alla som kände att de led av "duktiga flickan"-syndromet skulle jobba på att vara lite mindre duktig idag. Inte sträva efter perfektion i poserna utan nöja sig med att göra dom "sisådär" som Tabita uttryckte sig. Sen fick man avgöra om man behöver sträva till att bli en sämre människa eller en bättre.
Vi fick såklart med oss tanken som läxa sen när passet var slut också.
Behöver du jobba på att bli en sämre människa? Jag är lite osäker vad jag behöver för jag tycker inte jag lider så hårt av duktiga flickan-syndromet. Jag är nog väldigt förlåtande åt mig själv. Lite för mycket ibland och det skulle jag gärna rätta till. Samtidigt så är jag inte så dum så jag tror jag är helt fri från strävan till perfektion, jag vet att det påverkar mig jämt och ständigt. Kanske man borde hitta områden där man borde bli lite sämre och områden där man borde bli lite bättre. Hm.

Vi avslutade passet genom att ligga blundande och  lyssna på den här låten. Det här blir för mycket för mig alltså.. tårarna rann och när låten var slut var mina öron fulla av mina tårar.





Njöt sen efter passet av frukost nr 2 i solen. Ihoprörda ekologiska ägg och spenat tillsammans med tomat och avocado. En kombo jag aldrig tröttnar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar