Bloggkärlek





































Jag älskar feelgood-bloggar och andra saker som får mig på gott humör och får mig att känna mig tillfreds. Att bada ögonen i vackra bilder på glada människor eller vackra miljöer ger mig livskraft.
Sen finns det också bloggar som skriver om kärlek och filosoferar kring livet och där har vi ju Pamppos blogg "Soul up and be real". Bästa bloggnamnet ever tror jag dessutom. Hon skrev ett inlägg just som tog mig med storm alltså. Öppnade ögonen över hur man kan se relationer och hur man inte ska jämföra sig med andra. Just det sista är något jag jobbar hårt med. För jag strävar efter att bli så säker i mig själv som möjligt och de gånger jag jämför mig med andra på ett sätt som gör att jag tycker synd om mig själv eller förminskar mig själv så är ett steg bakåt i den processen.
Jag citerar några ord som jag tycker är väldigt viktiga:


Ingen har samma relation med en människa som du har. Jag har inte samma relation med min mamma som min bror har. Eller min far. Eller min moster. Du kan aldrig ha samma relation med en man eller kvinna. Som hen hade med sitt ex. Vi är alla olika. Och det du upplever tillsammans med en annan människa. Det delar bara ni två. Just den energin. Exakt den frekvensen. Finns bara för er.



Jag tycker ni ska läsa hela inlägget. Klick!

bild: pinterest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar