Central Park









Vi hade inte bästa turen med vädret när vi var i New York. Däremot hade vi bästa vädret den dagen vi hade planerat in Central Park. Det regnade faktiskt både före och efter vi var där - men sålänge vårt besök var så var det strålande solsken och relativt lite vind.

Jag älskar Central Park. Skulle jag bo i New York skulle jag besöka parken så ofta det går. Jag tycker kontrasten till storstaden är så häftig. Hur det mittiallt kan bli så tyst och grönt när man några hundra meter bort kan ha folkmassor och mycket trafik. Helt fantastiskt. Dessutom är parken så stor - det är ett riktigt äventyr att gå där.
Vi hade instagram-tema på vår Central park-utflykt den här gången och det gjorde det hela ännu mer roligt. Att leka med kreativiteten tog det här turistandet till en helt ny nivå. Jag var lite sur för att jag inte fattat att ta på mig yoga-tightsen, men onödigt att sura så länge. Det är bara att jobba med det man har!

2 kommentarer:

  1. Vackra bilder! Jag blir, igen en gång, sugen på en USA-resa. Jag håller helt med dig gällande Central Park, jag kan lätt spendera en hel dag där, helt underbart ställe, och alla coola människor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jill! :) Ja, Central park är så magiskt. Det finns så mycket att se och göra. Eller så kan man som du säger bara sitta och se på alla människor. :)

      Radera