540 kick

Vi har haft ett projekt i höst - taekwondoklubben. Vi har övat och övat nästan varje träning på en 540  kick. Alltså hoppa och samtidigt snurra 540 grader och avslutningsvis sparka då.
Vi satte målet på att vi skulle fixa det till jul - men efter resultatet på dagens träning får vi nog förlänga deadline lite.



Jag är lite frustrerad eftersom jag känner att jag förstår den ganska bra - men det finns en rädsla där. Snurra och hoppa samtidigt kan vara så skrämmande. Man känner ingen kontroll när man inte har fäste någonstans.
Jag tänker ta det här till en ny nivå nu för jag börjar känna mig otålig. Jag ska klara den! Och sen ska jag vara så bra på den så att jag till sist glömmer bort hur jag ens hade svårt att lära mig den överhuvudtaget. Samma historia som det varit med andra sparkar jag aldrig trodde jag skulle klara av.

Återkommer när jag har fixat den. Nån som vill utmana så är här en jättebra tutorial:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar