Nu kör vi hårt!



pic: Therese Andersson //@theresesblick // #theresesblick

Paolo-utmaningen börjar kännas nu! Veckoutmaningarna blir värre (hallå - hur många burpees kan du göra i sträck utan paus) och team Skeletor ligger tvåa på lagtoppen. Jag måste ha en vilodag från allt vad bröstträning gäller nu - bänkpress, burpees och armpressar börjar kännas.

Något som är värt att lägga fram i rampljuset är att jag har nytt personbästa i bänkpress: 55 kilo pressade jag upp i måndags! Jämfört med veckan före när jag inte ens fick upp 50 kilo så kändes det otroligt bra! Gjorde en glädjedans och fick en riktig endorfin-high efteråt. haha! Testade först 50 kilo och det kändes helt ok. Så jag vågade mig på 52,5 kg och när det också gick bra så måste jag ju testa 55 också! Skitkul att klara mera än man tror! Sen försökte jag mig ännu på 57,5 kg - men det gick inte riktigt. Fast kändes inte helt hopplöst.  Tänk om jag når 60 kilo innan det här året är slut?
Få se hur det ser ut efter Paolo-utmaningen. Tror dom här explosiva armpressarna är till stor hjälp att bli starkare.

Hur är läget hos er då? Enligt mig är hösten bästa träningstiden - lyckas alltid vara mest aktiv då. Är ni också med på det eller blir det motivationssvacka när höstmörkret faller in?

1 kommentar:

  1. Skön bula Jenny! :)
    Jo jag gillar hösten som träningsperiod. Samma gäller vår och vinter för den delen. Sommarn brukar få lite mera slack-dagar...för då händer så mycket annat skoj.

    SvaraRadera