En lördag!




Äta, träna och renovera. Det kan man kalla temat för den här dagen.

Började den här morgonen som en vanlig lördagmorgon i bergskyddet där Mariehamns taekwondoklubb håller hus. Jag cyklade i racerfart dit till klockan nio.
Putte dök upp och han var dum nog att säga att ja på frågan om han ville göra mig sällskap när jag gör veckotestet i 15 minuter med Paolo.
Veckotestet består av en cirkel på 10 armpressar, 10 situps och 15 knäböj. Så många varv du klarar av. Antal varv du ska klara av beror på vilken nivå du har satt ditt träningsprogram. Jag höjde mig en nivå den här veckan så jag skulle den här gången klara 19 varv. Klarade jag fler skulle jag få extra poäng. 
 Förra veckan hade jag som mål att fixa 16 varv och då gjorde jag 19. Så förra veckans resultat visade sig vara veckans mål. Jag var supertaggad och övertygad om att jag skulle åtminstone klara ett var extra.
Det gick inte alls. När jag avslutade det nittonde varvet så var det 4 sekunder kvar. Jag hade ingen paus egentligen så jag måste bli snabbare i övningarna. Situpsen är jag sämst på - så mera magträning kanske kan hjälpa upp saken?

Det slår mig i alla fall varje gång jag gör ett cirkelpass är hur enkelt det egentligen är. Det här med träning. Man kan göra det hemma och använda sin egen kropp som motstånd och man kan bli helt slut. 15 minuter är plötsligt jättemycket tid!
Tränade lite poomse efteråt och sen cyklade jag hem. Åt frukost nummer två och sen iväg till butiken. Där jag handlade mera snacks i form av en raw food bar från Rene Voltaire. Helt ok! Men för någon som tycker om sött så rekommenderar jag väl den inte. Förvänta dig inte chokladstångs-upplevelse.
Omeletten blev sen fjärde måltiden under 5 timmars tid och efter det började jag väl känna mig lite mätt.

Därefter fick jag ta till spackel-verktygen. Renoveringen i nedre våningen har officiellt tagit fart nu och det känns riktigt kul! Börjar minsann tröttna på oanvändbara ytor.

Nu sitter jag och sörplar lite vaniljkaffe som jag köpte idag och längtar efter det där glaset med rött vin jag ska njuta av senare ikväll.

Hoppas vi har en bra kväll också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar