Mysträning och kossack-squats




















Igår och inatt hade Anton (min fina lillebror) och hans Anna på besök! Så roligt att ha besök även om det var en kort visit den här gången. Jag och Kim fick iallafall utnyttjat lite arbetskraft (man kommer inte och hälsar på gratis hehe). Tack vare att Kim och Kaj jobbade hårt i kylan och Anton och Anna var med och hjälpte till så kom vi riktigt långt med att byta panel på baksidan av huset. Så det är vi mer än tacksamma för.

Jag, Anton och Anna var sen och hade fredagsfys på gymmet. Anna hade sitt program att köra och jag och Anton hängde på lite. Det blev ett myspass för min del - ett sånt där pass då man lattjar på lite. Gör det som är roligt - testar lite olika saker och vips så har man kokat ihop en träningsvärkssoppa åt sig.
Passade på att ta tekniktips på frivändningar, så det blev en hel del sånt. Sen lite bänkpress, men jag var svag. Så sen en salig blandning av kettlebells, armpressar på fingrar, TRX-övningar, plyohopp och så övade jag en bra stund på pistols.
Testade att göra kossack-övningar seriöst - vilket gick över förväntan. Men som det brukar vara när nåt går över förväntan är att musklerna typ dör efteråt.

Kossack squats är en bra rörlighetsövning som är bra att öva in för en som tränar kamsport eftersom det ger bättre rörlighet i höften och därmed även bättre och högre sparkar.

Här en tydlig video. Sen lägger han på en fin tvist också - måste testa det sen när jag har vanliga under kontroll.






































Och efter fredagsfys är man förtjänt av fredagsmys! Vi invigde vår hemmabio i glasverandan och eldade höstens första kamineld. Pain and Gain var passande underhållning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar