Hemmaträning med Paolo!




Kom hem tidigt från jobbet idag och passade på att träna hemma. Jag var nyfiken på att testa övningarna som Paolo Roberto demonstrerade i senaste numret av Hälsa & Fitness. Från hans nya bok förstås. Som jag gärna skulle ha i min ägo förresten. Jag är antagligen påverkad av trenden på instagram för jag är just nu väldigt nyfiken på vad man kan göra med egna kroppen som vikt. Det är tungt att lyfta sig själv och alla dessa varianter på armpressar som finns - det gör ju det hela oliiidligt spännande!

Värmde upp med att stå på händer. Den där rädslan att sparka sig upp börjar lägga sig och det känns mera bekvämt. Gjorde sen de 5 övningar som fanns i tidningen i en cirkel på 15 minuter. Kämparglöden var inte så bra - men svetten rann i pannan när jag var klar så det får väl duga den här gången. Jag försökte nu främst bli vän med övningarna. Den ena som är en jag tänker bli bättre på är en armpress där man svingar benet och stretchar höften när man är i lägsta läget. Rörlighet och styrka samtidigt - det är en bra kombo att få ut ur en övning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar