En skön septemberkväll


Alla är väl överens om att indiansommar rockar?! Vi hade gäster över på middag igår och vi satt ute hela kvällen utan att ha en diskussion att flytta oss inomhus. Så ljuvlig kväll, det var till och med ett par örnar som seglade över gården tidigt på kvällen. Fick tyvärr dom inte på foto.

Stressa ner lite...
Vi diskuterade i slutet på kvällen hur uppschasat det här med gäster har blivit. Det ska bjudas på maffiga middagar och det ska vara höga förväntingar - till sist orkar man inte längre. Det blir för mycket. Fick fin feedback på att jag stod i köket med myskläder på när gästerna kom. Ärligt så hade jag inte hunnit se på en hårborste ens innan gästerna kom eftersom jag hade föreberett maten i över en timme. Men det hade tydligen varit en väldigt avstressande syn när gästerna fick kliva in utan att hela arrangemanget var perfekt. 
Tänk om man bara kunde gå tillbaka till det här att bjuda över folk utan att det ska kosta 500 euro och man ska jobba röven av sig 2 dagar före. Istället kanske förbereda maten tillsammans, eller kanske bara äta hemma först och sen träffas. Hmm.. det är viktigt det där tycker jag. Att lägga ribban enligt vad man själv tycker än att det ska läggas enligt vad man tror förväntas av en. Hålla ner stressnivån och njuta. Det lyckades jag med igår, vilket gjorde hela kvällen hur ljuvlig som helst.

 Träden...
...och träden i reflektion i vinglaset. Hur coolt foto blev inte det här?

 ...och som vanligt så lägger jag till att figurerna i bakgrunden kom med husköpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar