löpning- och taekwondosnacket

Jag började lugnt igår när jag sprang iväg. Tänkte att det här är bara uppvärmning - jag ska ha en 90 minuters taekwondoträning efteråt. Det funkade att ta det lugnt för jag hade ett sommarprat i lurarna - men eftersom jag inte visste nåt om hon som pratade eller tyckte det var särskilt intressant så ändrade jag till Avicii istället. Då blev det mera fart i benen och så mitt i allt så sprang jag hur hårt som helst. Jag pressade inte mig på det sättet att jag MÅSTE springa snabbt - utan det kändes bara så bra helt enkelt. Jag försökte analysera stegen och det resulterade ju i långa löpsteg då.
2,9 km var sträckan som vanligt. 16:29 blev tiden. Helt ok med tanke på en långsam början och en liten liten gångpaus efter backen. Var helt sjukt svettig också. Dropprekord nästan!



Som pricken över i.et så hade Kim glömt att ta med träningsväskan jag packat och så snällt frågat om han kunde ta med - så jag fick träna taekwondo i mina svettiga löpkläder. Jag hade en ganska stor t-shirt på mig så det gick helt ok. Annars brukar det kännas väldigt konstigt att träna utan dräkt. Vi hade en rolig träning med boxning och självförsvarsdrillar som vi sen gjorde på reaktion och minne. Tiden gick snabbt! Jag var rädd att jag skulle tappa fokus helt när jag sprungit så hårt före - men det enda som kanske var lite dåligt var att jag hade fnitterkalas med Jane.  Kim fick behandla oss som små lekisungar och flytta oss till olika grupper.

Vi har planerat in flera läger och utbildningar och resor med taekwondoklubben i år. Det kommer att bli fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar