Focus!

ÅÅh! Jag blir så NÖJD! Efter det här passet jag hade idag. Hell yeah vad jag var på topp! Haha!

Med fokus på att  bara krossa överkroppen. Varje muskel, det skulle va tungt och jobbigt och varje sida och vinkel skulle mosas. Det är ett bra mål. Att gå på känslan istället för att räkna och ha sig.
Jag började med att springa 2 kilometer på löpbandet på hastighet 12 km/h. Det är bra att börja intensivt - det sätter ribban och pannbenet på rätt plats till resten av passet. Borde forska i det där kanske? Mesig uppvärmning = mesig träning? 
Jag gav ryggen mest uppmärksamhet, straffade axlarna värst. Grinade mest när jag tränade armarna och svettades mest under magträningen. Sen avslutade jag med 50 armpressar. Tänkte i ett svagt ögonblick att göra 100 stycken - men sparade det till en annan dag.

Att ha ett bra pass handlar om att vara närvarande. Inte tänka på nåt annat än hur det känns i kroppen, analysera att musklerna jobbar och att man fan inte ger upp före man är klar. Och att man tar några reps till när första "jag orkar inte" dyker upp i skallen. En sån dag hade jag idag. Jaa, lycklig kan man bli.

4 kommentarer:

  1. Jenny om du gör 50 armpressar på tårna så döör jag lite av avundsjuka! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde nog dom på tårna - men dö inte ännu! ;) Jag gjorde dom inte alla på en gång. Gjorde först 16, sen 14, sen 10 och 10. Men jag skulle nog klara flera på raken om jag inte tröttat ut armarna redan före jag började. Vet inte om jag klarar 50 - men 30 klarar jag nog. :) Sådär efter över 10 års kampsportsträning börjar armpressarna sitta i ryggmärgen. :)

      Radera
  2. Puuuh måste inte känna mig totalt värdelös då *ler stort* Borde klara runt 25-30 själv om man inte gjort annat före så nåt resultat har träningen tydligen givit :) Fick lite skrämselhicka där! :) Men du är nu såå sjukt bra tränad *avis* men med 2 små hinner man ju inte träna så ofta som man vill, men den dagen kommer säkert igen när man får bo på gymet fast 7 dar i veckan :)

    SvaraRadera
  3. Måste ju bara testa, 29 st! :) Mina armar dör hur ska jag orka bära runt på lill bruden i morgon?! :)

    SvaraRadera