a good matrix kick up the arse

Så - då hade jag dammat av Bodycombaten efter semestern. Det gick sämre än väntat faktiskt - fick en fin blackout på den låt jag trodde jag mindes bäst. Hmpf! Tänker göra grym revansch imorgon!

Matrix-sparken som introducerats i release 56 är grymt underlägg för träningsvärk. Jag har fått träningsvärk i rumpan efter varje pass av 56:an och det är inte sämre idag precis (efter 4 veckors uppehåll hallåå?).
Matrix-sparken går till så att du står i ett djupt utfall, lyfter sen snabbt knät uppåt och framåt och sen fryser du till med knät uppe och långsamt sparkar ut foten i en snygg front kick. När benet är rakt så drar du benet bakåt  explosivt och snabbt tillbaka till ett djupt utfall. För att göra det riktigt jobbigt så går du ner så djupt så att du kan röra golvet.

Såg annars nya kollektionen med Bodycombatkläder från Les Mills. Jag HOPPAS och håller alla fingrar att det här säljs på Super Saturday i september. Mega-crawings! Hur het är inte den första toppen? Och ninja-byxorna ser väldigt bekväma ut.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar