Backintervaller och grävning

Idag gjorde jag det där som jag många gånger funderar på att göra - men ändå inte kommer mig för. Ut direkt på morgonen (en vacker solig sommarmorgon) och springa. Till och med springa backintervaller. Det finns en gångväg där vägen delar sig och vilken väg man än väljer är det en uppförsbacke. Perfekt ställe att springa backintervaller - när man kommer ner för en backe är det bara att springa upp för den andra direkt. Blir lite omväxling också eftersom den ena är lite kortare och brantare.
10 gånger sprang jag uppför nån av backarna. En gammal tant var ut och gick med sin enögda hund och jag tror jag hann springa om henne 3 gånger sålänge hon gick upp förbi.  Hon tyckte jag såg ut som en världsstjärna! haha!

Sen har den här dagen varit full av aktivitet. Jag och Kim håller på gräver och städar upp trädgården. Grävde och körde ut 14 skottkärror jord igår och idag blev det 10 stycken. Plus grävning av grus och så har vi ännu flyttat på stenplattor på gården. Praktisk övning av marklyft. Min kropp är helt sönder nu. Så det blir att säga gonatt snart.

Min träningsmotivation är tillbaka på topp annars. Jag ska verkligen försöka ha fokus och träna kvalitativt nu. Mindre träningstid och mera effektivt. Har lyckats två dagar i rad nu. Måste se till att det håller i sig.

Hoppas ni har en trevlig lördagkväll. Den här trötta människan går och knyter sig nu.


nedan: Jag när jag var klar med mina intervaller.  Glad och nöjd!
 I pausen i trädgårdsarbetet var vi och hälsade på fina Karro. Hon hade 3 stycken 4-veckor gamla kattungar. Ljuvliga gosbollar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar