Löpning, trädgård och ESC 2013



Godmorgon mina marklars!

Vilken strålande dag det är idag! Åtminstone här på Åland. Tänk vad humöret kan bli bra direkt solen är fram. Till och med den suraste finnen måste ha lätt att le nu.

Jag sprang igår igen till taekwondoträningen. Med målet att vara ännu lite snabbare än i måndags. Det gick fint! Min tid blev 16:47 jämfört med måndagens 17:07. Ska in under 15 minuter ännu. Då är jag nöjd.
Att köra en sån bra uppvärmning före taekwondon är också skönt - jag har känt mig väldigt fokuserad och närvarande på veckans träningar. Det är en riktigt härlig känsla.

Annat som är på gång är trädgårdsskötsel. Jag ska och shoppa verktyg idag - konstaterade att jag kommer inte långt med en kökssax. ..Kanske jag också kommer hem med en gräsklippare. Spännande tider!

På tal om spännande tider så är det ju semifinal 2 i Eurovision idag. Ding dong! I fjol struntade jag helt i tävlingen (eftersom  jag visste att Loreen skulle vinna) men i år går jag all in! Satt och såg hela semi 1 i torsdags och nu gäller samma sak. Ska heja på Krista för allt vad jag är värd och sen ska jag själv lägga min röst på Cezar från Rumänien. Sålänge han håller måttet ikväll alltså. Men klart att han gör det.

Vilka är era favoriter? Vem vinner ESC 2013? jag har ingen aning! Det känns som att det kan bli vem som helst.

1 kommentar:

  1. Jeijj schlager!! Rumäniens bidrag har ju iaf chockfaktorn:)

    SvaraRadera