Dagens kettlebellspass

Jag gillar min lilla kettlebellsutmaning. Effektiva pass som höjer pulsen och tvingar mig att ha högre vikter än vad jag själv kanske skulle välja.

Dagens pass gick på tid. Varje övning jobbade jag 40 sekunder och vilade 20. Fast det gick lite dåligt i början för jag hade ställt timern att jag ville jobba 1 sekund och vila 20 sekunder. Ganska skönt förstås det också..
Två sektioner var passet indelat i och jag gjorde varje sektion två varv. Sen gjorde jag ännu lite chins och latsdrag innan jag avslutade passet.

Sektion 1:
frontsquat + utfall bakåt med en 16 kilo kb. Höger sida.
Samma sak med vänster.
Reverse row i TRX.
Push press - höger. Började med 16 kilo och sen 12 när det blev för jobbigt.
Push press - vänster. Samma vikter som ovan.
Kettlebellsving med 16 kg

Sektion 2:
Uppstigning på bänk med 12 kilo kb. Höger.
Samma med vänster.
Bench jump overs (håll tag i bänk med händer och hoppa över med benen från sida till sida)
Kettlebellssving enarmssvingar.  Började med 16 kilo, gick sen ner till 12. Höger
Samma med vänster.
Burpees med två hopp.

Eller så ser vi bara videon:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar