kullerbyttor med explosiva armpressar

Jag var lite rastlös igår kväll. Testade igen när lillkatten var under - jag tappade balansen och höll på platta till kattskrället. Men det slutade nog lyckligt till slut. haha!


Den här lördagen började jag och Kim med att ta en halvtimmes promenad till träningssalen. En timmes latchande kan man väl kalla det. Bengt teamade upp och vi övade på tornadokicks - eller 360 graders hoppande rundspark. En rolig spark, som kräver sitt övande.
Jag passade även på att öva hoppteknikerna som kommer i nästa Bodycombatrelease. Öva för att få dom att se så snygga ut som möjligt.

Testade också en grej idag som jag såg på Ponus Wärneståls blogg. Träffade honom på ATM utbildningen i Bodycombat för ett och ett halvt år sen. En riktigt duktig instruktör, skicklig taekwondoutövare och ja, ett riktigt fyspaket som just nu verkar träna mycket TRX, ViPR , clubbells och annat. Kul att han bloggar!
Hursomhelst så har han lagt upp en video på ett träningspass och ungefär vid 1:16 så gör han "Jump roll with explosive pushups" och det där bara MÅSTE jag testa var min första tanke. Såg ju hur kul ut som helst. Så jag fick både Bengt och Kim att testa det också idag. Tänk va roliga träningsmoment man kan göra med lite fantasi. Eller att nån (på internet) har fantasi åtminstone!

Hoppas ni också haft en bra start på helgen! Tuudels!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar