Jag vill upp!

foto: Therese Andersson.

Vet inte om det var smart att träna rygg idag med årets värsta ryggträningsvärk - men det var det som hände iallafall.
Gårdagens Bodycombatpass blev en riktig utmaning. Jag gissar att det blir så när man plockar in 3 av sina all time favorites i programmet. Jag fick en såndär mysig träningsvärk som känns när jag andas. mysigt.

Jag klarar ännu inte av några chins. *ser sur ut* Jag tränade tungt idag - det är väl enda vägen att gå om man vill upp. Trägen vinner. Jag har blivit starkare, jag börjar bara bli lite otålig. Kanske borde träna på chinsen oftare?

Dagens träninspass bestod av negativa chins, chins i maskin. latsdrag och skivstångsrodd. Sen avslutade jag med dips i maskin och tricepspressar med kettlebells. Jag minns en tid när jag knappt kunde göra en tricepsarmpress på kettlebells. Jag orkade nu inte så farligt många idag heller - men det gick betydligt lättare.

Sen i slutet av året ska jag minnas tillbaka på den här tiden när jag inte klarade av att göra en enda chin. Det är snart historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar