Det prövar vi inte igen och kettlebellslyckan

Vi ligger risigt till nu hörni. Jag missade min marklyftsfredag igår eftersom jag hade tänkt få in min egen träning mellan jobbet och mitt kettlebellspass, som började kl 16. Såklart körde det ihop sig på jobbet så jag fick istället för att sluta före klockan 15 som planerat så rusade jag till gymmet kvart före fyra. En aaningen sur bör väl tilläggas.

Jag gillar inte att komma in stressad och förvirrad i gymsalen när jag själv instruerar. En chans att varva ner och tänka igenom passet är viktigt och igår fick jag snabbt tänka igenom passet och sen slänga på ett leende och gå in. Som tur funkar det här med stort leende ganska bra. Det tog typ 1 minut och sen kändes allt bra igen. Efter passet var jag på grymt bra humör. Att hålla kettlebellspass är alltid så himla roligt. Det är sällan nån maskar utan alla kämpar på, ser koncentrerade ut. Det är alltid roligt att se.

Jag övervägde att ta mig till gymmet idag istället - men vill vara hemma och fixa med huset, mysa med kattorna och sen kommer jag att få kaffebesök på eftermiddagen. Det räcker med program för idag tycker jag. Som tur så berättade Kim att vi öppnar vårt eget gym i källaren imorgon. Passligt va? Så imorgon blir det marklyft i källaren istället! Kul!


Sen så ni förstår mysfaktorn här så har de How I met your mother på teve, Mulle ligger och myser bredvid mig i soffan och jag ska snart ta en kaffekopp till. Älska lördagmorgon (i eget hus)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar