två skinkor ut och en julskinka in!

Att vetskapen om att jag skulle få julbord till lunch och sen få åka på julgodiskväll kunde få mig att köra så hårt på gymmet hade jag ingen aning om  - men borde jag göra det här oftare kanske?

"Du är i tid" fick jag höra av stammisarna på gymmet imorse när jag redan vandrade in några minuter över 7. Som sagt - killarna har koll!
Jag värmde upp med två rörlighetsövningar som fanns i Fitness magazines novembernummer (tror jag).  Man ska ha ena foten på en bänk och sen gå ner i ett utfall och på samma gång sträcka upp händerna mot taket. Först bara uppåt och sen åt sidorna. På det sättet får man en skön (??) dynamisk stretch på bland annat höftböjaren. Vi kan säga att det la ribban för resten av passet - för det här var plågsamt. Det betyder antagligen att jag borde göra det flera gånger.

Sen i vanlig onsdagsordning blev det utfall i smith. Jag la först på 30 kg och körde två set på 12 repetitioner. Efter det la jag på 10 kilo till och körde ett sista set på 8 repetitioner. Jag bestämde mig att om ett halvår ska jag se bakåt och tycka att oj vad svag jag var. Imorse tog iaf det här fram hög puls på mig. Ska se till att öka lite tills nästa gång.
Efter ganska trötta ben redan gick jag vidare till benpressen. Började med att lägga på 50 kg och körde här också 12 reps. Sen 3 setet ökade jag med 10 kilo. Tror jag kämpade mig upp till 10 repetitioner.

Efter det en sväng via abduktormaskinen och så avslutade jag med två tabataintervaller. Först uppstigning på bänk med två 9 kilos hantlar i händerna och sen en där jag hoppade upp på stepbräda och på nervägen gick jag ner så långt att rumpan stötte i bänken vid varje repetition. Det var t-u-n-g-t!

Julbordet åts på Nautical och jag åt så mycket så jag är mätt ännu. Det har gått 6 h och jag har inte ätit något ännu. Inte ens en kaffekopp fick jag ner. Bara en oändlig mängd vatten.

Nu ska jag just iväg på nästa ätning - julgodiskväll hos andra Jenny!





1 kommentar:

  1. Tack för tips om rörlighetsövningarna! Maten ser riktigt god ut.

    SvaraRadera