Så var tanden ut!

Såhär ser jag ut nu! Eller, det där var gårdagens bild - det kan hända att jag är lite mera hamsterkindad idag. Nu är tanden ut! Den jättetrevliga käkkirurgen på Citytandvården fixade ut den i ett ögonblick. 5 rötter hade den lilla rackaren så kirurgen och tandsköterskan tyckte det var lite coolt. En rekordtand tydligen. Alltid ska jag vara så speciell...

Fick också veta att mina andra tänder har så långa rötter så de kommer att sitta kvar tills jordens undergång. Bra att veta kanske?

Jag tänkte inte på att operationen skulle vara det lättaste i hela det här projektet. Att leva med ett läkande sår  är helt klart värre. Igår åt jag nutrilett-smoothies, jordärtkockssoppa, köttsoppa, yoghurt och annat flytande. Idag ska jag väl försöka tugga i mig nåt - men känns ändå lättast att äta flytande mat än så länge. Det och värktabletter.

Efter tre dagar ska det bli bättre har jag hört. Hoppas på det då.

2 kommentarer:

  1. Lider med dig! Sen blir man ju så jäkla stel i käken så det blir svårt att ens öppna truten.. Krya!!

    SvaraRadera
  2. Pommes funkar fint om man tycker om det ;) Bara att stoppa in i det lilla hålet man kan åstadkomma mellan tänderna (fast du kanske inte kommit till stel-käke-stadiet än?) och sedan pressa med tungan upp mot gommen - svälj ;p Potatismos är himla bra också och i det kan man mixa/mosa t ex köttbullar, och milkshakes i massor (dock inte i potatismoset) ;)

    SvaraRadera