Träningsvärk på 20 minuter

Igår kände jag att jag ville bli svettig och få upp pulsen lite - men orkade inte ut på en länk i regnet. Istället modifierade jag ett kettlebellpass som jag kört tidigare som var inspirerat av myomytv.com.

Timern la jag på 20 minuter, iPoden på och sen körde jag så många varv jag orkade. I ärlighetens namn kunde jag säkert ha varit ännu snabbare - men för att vara söndag så var 6 varv bra tyckte jag.

Snatches med 12 kg kettlebell var tungt så jag varvade med dips hälften av varven (jag har ju skrivit in dipsen på fel rad på bilden). Sen har jag inte gjort utfall på hela sommaren tror jag och det finns ju inte en chans att man inte skulle känna av dom dagen efter.

Idag sen börjar tredje veckan på min styrketräningsprogram och vi startar idag med pass A! Det ser jag framemot - fast på samma gång lite rädd. Undrar hur länge det tar innan jag slutar vara rädd för dedär 40 kilona i bänkpress?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar