Fitnessfighten - dagens träningspass

Dagens nya övning var sidoplanka. Bild från HIT-utbildning förra året.

Skönt med söndag. (Den här söndagen skulle jag ju helst vara hemma och mysa med mamma - men bor man långt borta få rman nöja sig med ett telefonsamtal istället.)
Jag hade inte bråttom nånstans utan idag tränade jag ordentligt och utan fusk.

Idag började jag med att värma upp på löpbandet i 10 minuter. Sprang på 10 km/h åtminstone 5 minuter och sen ökade jag till 11 och de sista minutrarna ökade jag upp till 12,5 km/h.
Sen styrkecirkel 1 som bestod av sidoplanka, knäböj och armpressar. Armpressarna (i kombination med knäböjen) ser verkligen till att hålla pulsen uppe. 3 varv av det här och sen rodde jag 2100 meter (10 minuter) på roddmaskinen.
Styrkecirkel 2 bestod av axelpressar, höftlyft och crunches med rak rygg. Sistnämnda är riktigt sviniga måste jag säga.
Efter det sprang jag igen på löpband i 10 minuter. Den här gången startade jag på 12,5 km/h och sen sänkte jag emellan varven när jag trodde jag skulle dö till 11, för att sen öka igen.
Styrkecirkel 3 var breda knäböj, dips och rotationer med böjda knän.

Efter tre varv av sista cirkeln så rodde jag ännu i 10 minuter. Den här gången just och just 2000 meter.

Jag är NÖJD!



Dagens notis: börjar bli kompis med roddmaskinen. Den är mycket roligare än crosstrainern. Crosstrainern dödar min träningsmotivation på studs. Uäck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar