Fitnessfighten #10

Nu äntligen har min dag tio kommit. En tredjedel av utmaningen har jag kommit igenom nu och det var dags att kolla delresultat.
Det är lite fel att jag tog mina jämförelsevärden före jag åkte till New York - för jag är helt säker på att jag la på mig ett kilo eller så under resan. Det är ju USA hallå. Jag kollade aldrig efter resan var jag stod på - tänkte att det är nu sak samma. Det är de värden jag skickat in till Fitnessfighten som räknas ändå.

På tio dagar har jag gått ner ett kilo, minskat 1,5 cm i midjan och sänkt min vilopuls med 11 slag. Puh! Skönt att resultaten går rätt väg. Det är jag nöjd med. Jag vet inte vad jag förväntade mig - men tror att förutom vilopulsen så var det vad jag trodde.

Jarkko (grundaren av Fitnessfighten) skriver på sin blogg idag:
När jag kollade era innan foton var jag mest orolig för er hållning. Det är grunden till varför programmet är byggt på så vis att ni ska få axlarna i rätt position redan från början. Jag vill alltid balansera kroppen först. Atletisk hållning är grunden till välmående.
Jag berättade ju att jag tagit bilder på mig själv innan jag började med det här och det som var största irritationsmomentet var att jag tyckte jag såg ut som en pösmunk! Jag har haft en bild av mig själv att ha bra hållning - men såg helt klart att det kan förbättras. Jag tror det är det jag vill ha ut av denhär månaden. Jag vill se så frisk och stark ut som möjligt.

Annars så mår jag störtbra. Blodsockret hålls på fin nivå hela tiden och jag känner mig väldigt pigg och närvarande - trots att tempot varit högt den här senaste veckan. Den känslan peppar jag mig själv med när rösten i mitt huvud säger "Det är fan inte värt att göra det här bara för att vara smal". Det tycker jag verkligen inte, men för måbra-känslan är det nog värt att pröva.

Så det är 20 dagar kvar! Let's do this! Nu tar jag och cyklar till gymmet och kör hård cardio!

2 kommentarer:

  1. Du är så duktig!!! Och jag är helt hundra på att dina förebilder var skitsnygga!!! Kan du berätta vad du äter under en exempeldag, eller är det hemligstämplat? Bra jobbat och kämpa på! Snart är du dessutom halvvägs och det går säkert bara lättare och lättare an efter!

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket för peppen Anne! :) Jo, det går nog lättare för varje dag, jag börjar kunna matmängderna utantill. Ska absolut skriva ett inlägg om maten!

    Hördu före-bilderna är inte snygga. Jag la förstås på mig ett par fula shorts som klämde åt lite extra oxå. För jag ville visa på bilden att det fanns saker att jobba med. :) Lägg sen till att man måste stå i en avslappnad och naturlig ställning - det gick inte att köra nån Victoria's secret-posering med rumpan ut och indragen mage. :D

    SvaraRadera