nunchakus


Jag fjantade mig lite framför kameran i söndags. Vi har vapenträning före vanlig taekwondoträningar på söndagar och vi har kämpat med nunchakus hela hösten. Vi som varit flitigast har gjort vår egen form (kata/poomse) och i söndags filmade vi in dom och skickade in till en tävling för nybörjare. Kul!

Det krävs mycket koordination när man jobbar med nunchakus. När vi dessutom blandar in två stycken så blir det ganska mäktigt. Mäktigt krångligt alltså. Jag tror jag har nån väg av där mellan hjärnan och vänsterhand emellanåt. Infon går inte fram alls.
Det är heller inte en sport att rekommendera om man är rädd om sina naglar. Eller om man inte tål att träningskompisar skrattar åt en när man slår sig själv i huvudet.


Här en video med Michael L. Burke (grandmaster för American Style Nunchaku federation). Han har jag faktiskt träffat första gången jag var till New York. Jag och Kim var på en trevlig middag med honom och hans fru.
Hmm.. jag kan inte påstå att det ser sådär smidigt ut när jag svingar på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar