set fire workout

Igår gjorde jag nåt kul! Inspirerad av Bodyrock som jag var - så eldade jag på under arslet och körde en 15 minuters hård cirkelträning innan kvällens taekwondoträning (som i sin tur blev rejält svettig).

"Set fire workout" heter den och vill ni se noggranna instruktioner samt video så kolla in den här länken.

Min version blev såhär:

Varje övning gjorde jag nonstop i 30 sekunder. Jag vilade 10 sekunder mellan varje övning bara så jag hann skriva ner hur många repetitioner jag gjorde. Detta för att jag ska vara snabbare nästa gång.

1. 4 hoppande utfall + 4 mountain climbers
2. armpressar till sidan. Alltså gick ner först mot höger hand - pressa mig upp och sen mot vänste.
3. Nummer 1 igen.
3. magövning crunches scissor. Crunches och saxa med benen på samma gång.
4. Nummer 1 igen.
5. Pullups (med fötterna på en stol som hjälp)

Allt det här körde jag 3 varv. Vilade ca ett vattenglas mellan varven.
Tänk. Så enkelt! Så tungt! Så skönt! 

Bild: en bodyrockare - Jess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar