en sallad på ett granatäpple

Jag kände kreativitetens låga brinna idag för 5 minuter så jag förvandlade smått plock i kylskåpet till en sallad. Granatäpple, fetaost, tomater, gurka och en avocado. Gott! Tänk vad lite granatäpple kan lägga glamour på en sketen gurkochtomatsallad. Trolleri!


Förresten så läste jag en intressant artikel om kalorier och näringsrik vs näringsfattig mat idag. (LÄNK).  Tror lite på dendär teorin att kroppen inte vet vad den ska göra när det ramlar in näringsfattig äckelmat så den lagrar det direkt som fett. Typ "Vart fan ska det här?! Äh! Vi slänger det dit på fetthyllan tillsvidare".


Ett tips:Har ni en liten längtan att börja äta hälsosammare så hjälper det att läsa dylika texter. Man blir liksom mer sugen på sallad än på friterade kycklingvingar. Åtminstone funkar det så på mig. Hjärntvätt is the key.

2 kommentarer:

  1. Jo, jag tror på det där med "fetthyllan" också. Sen när man tränar blir kroppen tvungen att använda det i brist på bättre energi. "Jaha, vi tar den här dyngan som ligger här och skräpar då." Min teori är att det bidrar till en dålig träningsdag.

    SvaraRadera
  2. Ja, så långt hann inte jag tänka. (men jag är ju bara ingenjör - du som diplomingenjör tänker ju ett steg till förstås;)
    Jag tror också på det!

    SvaraRadera