Nya träningsskor. Del 2.


Sommarmorgonlenkkin!
Jag hade förväntat mig att mina splitternya asicsdojjor skulle göra underverk med min löpning idag. Att jag skulle flyga fram och känna att jag kunde springa ett maraton. Dessutom hade jag Josephine Bornebuschs sommarprat från ifjol i lurarna till hjälp också.
Det gick inte alls enkelt.  Så tungt så jag var tre steg från att spy när jag stannade.  Jag skyller på solen. Det var hett.


Jag sprang 7,06 kilometer på 43 minuter och 47 sekunder.

Skorna får plus i kanten trots att de inte framkallade änglasång idag. Inte ett skavsår (det är säkert tack vare mina nike-strumpor) och allt var mjukare än med mina tidigare gamla slitna trotjänare.

Nu är det bara ca 15 par löpskor till och jag kan vara uppe i Lizas nivå. Tyvärr får vi nog vänta en stund på det. The shopping ends here. ha!


1 kommentar:

  1. Hoppsan! Vilka snyggingar du dragit på dig. Både Kayano och VF! Grattis!
    Men inte är jag heller direkt uppe i 15 par länkkare...
    8 par har jag och alla i bruk! :)

    SvaraRadera