kontaktlinser

Igår var jag på kurs i hur jag ska lägga kontaklinser i ögonen. Det var en upplevelse i sig. Jag måste säga att hon hade fint tålamod med mig tjejen, och då tror jag inte att jag var ett riktigt hopplöst fall. Så respekt åt optikern säger jag.
Hon informerade mig i början att om jag blev yr så var det bara att sänka huvudet mot golvet. Det är tydligen inte helt ovanligt att folk svimmar, då speciellt pojkar/män. Det beror antagligen på att de inte är lika vana att peta sig i ögontrakterna som tjejer.. Jag syftar på att tjejer sminkar sig då, inte att vi har en hemlig hobby att sitta och sticka fingrarna i ögonen.

Det tog ungefär 30 minuter innan jag fick dit första och sen kanske 10 minuter till innan den andra hamnade på plats. Jag testade just igen. Det tog nog 30 minuter idag också, men jag fick in den andra linsen nästan direkt efter. Intressant intressant. Nu ska jag gå en sväng i lägenheten och se mig runt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar