Gårdagen i bilder - vissa delar

Igår vaknade jag och ramlade in på ikea-verkstan på vardagsrumsgolvet. Sambon hade fixat 2 Billy-hyllor med en kompis. Äntligen är vi med bokhylla!

Sen åt jag frukost och försökte första gången att lägga i nya kontaktlinserna. Det gick inte alls bra och klockan tickade iväg. Jag sköt upp ärendet till eftermiddagen för nu var jag på väg till jobbet en sväng. Så det blev på med brillorna och myskläderna (viktigt att ha myskläder när man jobbar på helgen) och iväg till jobbet.



Hungrig som en åsna kom jag hem 3 och en halv timme senare och fixade med hjälp av gullet ihop en hemgjord pizza. Jenny Special second edition**! Vi njöt av den på samma gåns som vi såg 3:e avsnittet av serien the Walking dead och till efterrätt blev det det senaste South Park avsnittet "Creme Fraiche". SP var liite bättre än de tidigare gångerna, kanske finns hopp om att de inte tappat stinget?



Sen testade jag att lägga in linserna igen och DÅ lyckades jag:

Därefter drack vi ett glas vitt vin och såg slutet på School of rock på teven. Sen for vi i bastun. Det är år och dar sen bastun har varit igång i den här lägenheten faktiskt. Det är nåt som måste göras nåt åt.



Senare klockan åtta kämpade jag i evigheter att få ut linserna igen. Efter lite coachning från sambon fick jag ut båda två med två par svullna ögon som bonus. Några vänner dök upp och så tittade vi senaste Twiligt-filmen Eclipse på bio Dino.


Jag kan bli otroooligt irriterad på twilight-filmera. Men det kan vi ta en annan gång...


Därefter var väl dagens höjdpunkt när han jag bor med la på en ny film. The blackout.

Jag hade ingen aning om att man kunde göra såhär dåliga specialeffekter på 2009 som det är i den här filmen. Det finns inget bra här att hämta. Dålig regi, skitdåligt manus, skådespelarna stinker och monstren/aliens/whatever ser ut som att de är hämtade från en 70-tals film. Vi skrattade oss igenom hela.. men måste säga att vi blev chockade i slutet. Se den endast om ni tycker dåliga filmer är underhållande.
Såhär säger imdb och det säger allt:
It's Christmas Eve, the city goes dark, and the few remaining tenants of The Ravenwood find themselves trapped in their building. And they are not alone.


** Jenny special är när du beställer in en Mexicana med kebabkött som tillägg på Picco quattro i Vasa. Idag gjorde vi Mexicana med maletkött istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar