Texas Longhorn

Jag och han jag bor med var och testade på Mariehamns nya steak house idag, Texas Longhorn.  Visste inte mycket om stället förutom att det är lite dyrare och att man får äta reidiga biffar där.

Inredningen var jag inte så imponerad av. Lokalen är ganska liten så borden är ganska tätt inpå varann och hela rummet hade ett litet eko så direkt nån pratade lite högre så störde det tyckte jag. Tur att det inte var mycket folk där när vi var dit nu - däremot var nästan alla rum reserverade.. men det sällskapet hade inte kommit dit ännu.
Jag tycker de kunde jobba lite på att få mysigare stämning där och hittat på något roligare än vita väggar. Däremot var borden och stolarna fina och de hade gjort sitt bästa av det de hade. Tända ljus och sånt. Och allt var väldigt rent och fräscht.  Jag vill inte låta för negativ nu - det var nog godkänt.

Maten var god. Jag beställde en mindre New York-steak som kostade runt 20-lappen. Till detta tog jag bakad potatis och fick dessutom en sallad till förrätt och en grillad majskolv.
Maten kan jag inte klaga på. Biffen var god och  majsen smakade underbart. Vi fick också in en hemlagad salsasås som var riktigt mumsig. Inte stark, men den smakade mycket. Bakade potatisen var jag inte så imponerad av - men jag hade fullt upp med biffen så det gick bra ändå. Sambons pommes frites däremot var riktigt knastriga och goda. Det var inte för stora portioner, men man blev helt mätt. Skulle man ha sköljt ner det med en kall öl så skulle man nog ha rullat ut tror jag.
Allt var riktigt gott, men det var ingen mat jag svimmade av. Inga häftiga överraskningar.

Servicen var utmärkt. Vi fick mat snabbt, men vi var enda kunderna då just så det kan förklara saken. Servitrisen var väldigt trevlig, även om jag skulle ha uppskattat om hon inte stod och såg på när man skulle välja om man ville ge dricks eller inte när jag betalade med kort.  Lite pinsam situation... Inte så att man kan ta diskussion då just och fundera vad hon är värd i dricks.
Vad är dricks-rekommendationerna i Finland då?  Vi funderade om vi måste gå till biblioteket och låna en travel guide för Finland och läsa på om saken...

1 kommentar:

  1. Det förväntas för det mesta inte att man ska ge dricks i Finland. Tror nu int att nån blir sur över det, men de borde inte bli sura över utebliven dricks heller.

    I den tron lever jag iallafall.

    // Nasse

    SvaraRadera