ska det vara såhär?

Min lilla kompaktkamera gick sönder för en stund sen. Luckan där minneskortet ska sitta har gått sönder. Idag kom jag mig iväg till fotobutiken för att få reda på om den går att fixa.
Jag fick reda på att en ny lucka skulle kosta ca 32 euro. Inte så dåligt pris ändå. Problemet är att det inte är säkert på att den faktiskt är sönder utan det måste undersökas först och det kostar 70 euro. Att byta den skulle kosta 32 euro för luckan och sen 70 euro för själva arbetet.
Varför ska det vara billigare att köpa nytt istället för att fixa en liten grej?! sanslöst ovettigt tycker jag.
Jag tycker väldigt mycket om kameran. Den tar väldigt bra bilder för att vara en kompaktkamera och jag köpte den är ju inte så gammal.  Sen så far jag ju till usa snart och där kan man handla en söt liten kamera billigt.
Så, nu funderar jag på saken. helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar